fbpx

Reklama outdoor a segmentacja klientów

Obecnie większość marek stawia na marketing internetowy, w którym możemy dokonać szczegółowej selekcji użytkowników, do których ma dotrzeć nasza reklama.

Głównym zarzutem kierowanym przez marketerów wobec reklamy zewnętrznej jest brak możliwości szczegółowego zdefiniowania grupy docelowej generującej największy zysk.

Wydaje się, że w rynkowej grze o klienta idealnego reklama OOH spadła na reklamowy margines. W tym artykule dowiesz się dlaczego warto zainwestować w profesjonalną kampanię outdoor.

Segmentacja i targetowanie klientów – co to takiego? 

Segmentacja klientów to nic innego jak podział klientów danego rynku na odpowiednie segmenty w obrębie, których potrzeby i upodobania klientów są identyczne lub zbliżone, w celu ustalenia grup docelowych danego rynku.

Targetowanie to proces selekcji tych wybranych grup docelowych i określenie grupy przynoszącej największy zysk.

Reklama outdoor – segmentacja klientów czy to możliwe?

Określając takie kryteria jak wiek, płeć, zawód można rozplanować reklamę zewnętrzną w taki sposób, aby docierała w większym stopniu do wybranego segmentu konsumentów np. ustawiając baner przy szkole większą część jego odbiorców będą stanowić uczniowie lub ich rodzice w ściśle określonym przedziale wiekowym, zaś umieszczając reklamę przy ZUS głównym odbiorcą mogą okazać się emeryci i renciści.

Outdoor – reklama masowego przekazu.                           

Reklama zewnętrzna to reklama masowego przekazu i w tym tkwi jej największa siła – pozwala dotrzeć do szerokiej grupy docelowej przy relatywnie niskim koszcie dotarcia. Dzięki niej reklamodawca nie utraci nikogo, zarówno klientów generujących największy zysk ani potencjalnie zainteresowanych marką, do których nie opłacałoby się kierować kampanii internetowej.

Outdoor – reklama, która się opłaca.

Reklama outdoor to skuteczna reklama masowa, która pozwoli Twojej marce zaistnieć w umysłach potencjalnych konsumentów przy niskim koszcie dotarcia.

W reklamie zewnętrznej chodzi o to by marka stała się istotna dla dostatecznie dużej liczby użytkowników. Wartość marki w oczach klientów rośnie dzięki spojrzeniu na nią milionów nabywców.

Więcej wpisów

Warto odwiedzić te strony

Losowe posty

Chcesz postawić swój nośnik?

Dowiedz się więcej o reklamie dedykowanej