fbpx

LOGO I KSIĘGA ZNAKU

Czy wiesz czym jest logo?

Logo to wyjątkowy znak graficzny danego przedsiębiorstwa, który umożliwia nam jego szybką identyfikację. Głównym zadaniem logo jest wyróżnienie danej firmy na tle konkurencji.

Czy wiesz czym różni się logo od logotypu?

Logo składa się z: sygnetu czyli symbolu graficznego oraz logotypu – przekazu tekstowego.

Czy znasz cechy dobrego logo?

Prostota

Prosty sygnet szybciej zapada w pamięć odbiorcy.

Dopasowanie

Logo to znak graficzny, który powinien być odzwierciedleniem charakteru i wartości Twojej marki.

Unikalność

Logo to najważniejszy element identyfikacji wizualnej przedsiębiorstwa. Nie używaj darmowych elementów do jego wykonania. Może się okazać, że wybrany przez Ciebie symbol używa wiele innych firm.

Czytelność

Logotyp powinien być czytelny na pierwszy rzut oka – zarówno na dużym jak i na małym formacie.

Uniwersalność

Logo powinno być uniwersalne – czyli zaprojektowane tak by dało się je umieścić zarówno na małych nośnikach reklamowych (np. długopis) oraz tych wielkiego formatu.

Czy wiesz czym jest księga znaku?

Księga znaku – inaczej brand book to „instrukcja obsługi” danego logo. Dokument zawiera dokładny opis budowy logo oraz szczegółowy zbiór zasad oraz wytycznych dotyczących sposobów jego użycia zarówno na nośnikach drukowanych jak i elektronicznych.

Księga znaku - czy warto?

Warto. Dokument chroni przedsiębiorstwo przed nieprawidłowym użyciem logo podczas przygotowania materiałów reklamowych przez grafików, drukarnie czy marketerów. Do częstych błędów można zaliczyć: użycie kolorów niezgodnych z kolorystyką znaku, użycie innego kroju pisma czy też umieszczenie logo na nieodpowiednim kolorze tła.

Zobacz też:

Identyfikacja wizualna

Wyróżnij swoją markę - zaprojektuj z nami unikalne logo.

Chcesz postawić swój nośnik?

Dowiedz się więcej o reklamie dedykowanej