Poniżej znajdują się nasze wytyczne do poprawnego przygotowania plików do druku dla konkretnych rodzajów nośników reklamowych. Dalej znajdują się ogólne wytyczne dotyczące wszystkich wydruków.
Plik należy przygotować w pełnym wymiarze 1:1 (72 do 300dpi CMYK) bądź w skali 1:10 (600dpi CMYK, 300dpi dla plików wektorowych) bez spadów.
Przykład dla skali 1:10:
5,04 x 2,38m – 50,40 x 23,80cm
6,00 x 3,00m – 60,00 x 30,00cm
12,00 x 4,00m – 120,00 x 40,00cm
Projekty pod baner powinny mieć zachowane 10cm marginesu – istotne treści i grafiki powinny znajdować się min. 15cm od krawędzi.
Projekty pod druk plakatów BBS – w zależności od wymiaru, minimalny margines powinien wynosić od 10 do 15cm, dla bezpieczeństwa dół i prawa strona od 20 do 50cm.
Format 5,04 x 2,38m margines w zakresie od 10 do 20cm, format 6,00 x 3,00m – od 20 do 30cm, format 12,00 x 4,00m – od 20 do 50cm itp..
UWAGA! Ponieważ plakaty klejone są z góry na dół, od lewej strony do prawej to dół i prawa strona grafiki narażone są na ścięcia. Na te krawędzie należy zwrócić szczególną uwagę podczas projektowania, by projektowane elementy nie znajdowały się zbyt blisko krawędzi (stąd różnica w marginesach).
Rys.: Schemat podziału na bryty dla formatów 12m2 i 18m2.
Projekty pod backlight – bezpieczny margines: 40cm na bokach, 30cm góra/dół, obraz widoczny graficzny: minus 10cm od wymiaru całkowitego dookoła (ok. 10 cm z każdej strony będzie schowane pod ramką).
Prace do 20m2 powinny być przygotowane w skali 1:1 o rozdzielczości od 72 do max. 300dpi. Prace powyżej 20m2 powinny być przygotowane w skali 1:10 w rozdzielczości >300dpi
Kolor czarny powinien mieć składowe CMYK – C40/M30/Y30/K100.
Projekty najlepiej przesyłać przez WeTransfer za pomocą linku.
Wystarczy wejść w link, przeciągnąć interesujące nas pliki do okna i kliknąć przycisk „Get a link”. Po zakończeniu wysyłania plików należy skopiować wygenerowany link i przesłać go do nas.
Pamiętaj, link jest aktywny tylko tydzień!
W przypadku gdy klient zleca stworzenie grafiki, prosimy o przesłanie niezbędnych informacji, które mają znajdować się w projekcie, logotypów oraz ew. zdjęć w wysokiej rozdzielczości. Przesyłane logotypy powinny być zapisane w formacie .pdf i zamienione na krzywe.
Copyright 2023 © Agencja Reklamy FUX Sp. z o.o. Wszystkie prawa zastrzeżone. | Polityka prywatności | Mapa strony